Help each other

  2014-11-11 / 17:42:38 / R A N D O M D A Y /
Förra veckan när jag och Sarah var i vegas, så såg vi en ung man, han var en uteliggare. Vi så honom på långt håll, liggandes på mage mitt på gångbanan och folk gick bara förbi och gav honom en konstig blick. Jag och Sarah var de första som stannade till och fråga hur han mådde, bad nån ringa polisen för han var halvt medvetslös. Fattar inte hur folk har det samvetet att låta någon ligga där helt hjälplös. Visst han kanske var sönderdrogad, eller skitfull, smutsig eller uteliggare. För mig spelar de ingen roll? Skulle ni vilja att folk sket i er bara för de? När ni behöver hjälp? Fattiga eller rika, fula eller fina, vi alla kommer att dö nån gång, alla människor är lika mycket värda även fast de värderar olika saker.  Blunda inte för de problemen ni ser, hjälp! De flesta i Sverige är så inställda på "ÅHH om jag ger femman till kvinnan så kommer den rumänska maffian ta den" eller vad som. WHO cares??? Tänk så är de inte de? En chansning man får ta och du har 5kr mindre.  Visst man kan inte hjälpa alla som tigger eller har andra problem. Men döm inte 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious