USA

  2014-12-08 / 12:41:00 / R A N D O M D A Y /
"Hur länge var ni där o var det inte skitdyrt hela resan totalt? Haha hur länge har du sparat till detta :)"
 
Tänkte svara på denna kommenteraen och göra ett långt inlägg om hela vår resa för er som är intresserade!
 
Jag och Sarah bokade vår resa i somras, typ juni, juli. Vi hittade biljetter för 4820 kr som tog oss från:
göteborg-new york
New york - vegas
Sanfransisco- Göteborg, detta är då vad vi FLÖG, sen räkna med extra 500kr som vi tog oss från vegas till LA och LA till San fransisco. När vi bokade resan så hade båda fått jobb från bemanningen och ett schema som vi räknade på hur mycket vi skulle få. Jag hade sparat runt 20k efter allt jobb under de senaste året när vi bokade resan. Boendet kostade 3000 i NY, 800 i Vegas, 5000 i LA sen bodde vi resten 10 dagar hos släktingar, alltså låg boendet på ca 10k om vi ska avrunda det, alltså VAR. Så flyg och boende kostade ungefär 15k. När vi åkte så hade både 30k i fickpengar. Sarah sparade alllt detta från Juni-november, alltså 5 månadslöner typ om du ska spara från skratch. Jag åkte ju till USA med mina päron i augusti och varit i Polen däremellan så slösade mycket av mina sparpengar där men tog igen det då jag har två jobb. så vi slööade runt 35-45k på hela resan. JAg har inte så mycket utgifter här hemma då jag bor hemma, mamma och pappa betalar mitt gym, abonnemang, bil, bensin. Så då sparade jag mycket pengar på att mamma står för mina utgifter, love her. Men om man jobbar så mycket som sarah och får bra betalt så räcker 6 månader att spara ihop till detta :) Har man egen lägenhet och så mycket att betalar för så tar de ju längre tid att spara, alla har ju olika förutsättningar :D
Vi var i NY 5 dagar, Vegas 2 dagar, LA 12 dagar, sen mina släktingar 11 dagar (i OC och fransisco) så var var borta 1/11-1/12 (hade varit bborta längre om jag fått göra om hehe) vi la pengar på mat hela månaden, men försökte vara eknomiska och köpte hem frukost till lägenheten. Vi hyrde lägenhet via airbnb.com som är en väldigt pålitlig sida, privatpersoner som hyr ut sina hus. Eftersom vi är under 20 så kunde vi inte hyra bil, men allt gick jättesmidigt med metro och buss samt att vi bodde centralt alla ställen, förutom OC där Lindsey körde runt oss och i San fransisco där jag fick låna min fasters bil! Vill man så kan man, nu sparar vi för en ny USA resa när vi är 21!!!
 
KRAM KRAM, kommentera på bara om ni har fler frågor!
 
love this girl, bästa resan i mitt liv!!
 
 


Anonym

Hej!
Jag har en fråga till dig:

Vem skulle du dejta, Cameron Dallas utan ben eller Stephen Hawking+ett grönt kort?

2014-12-08 @ 15:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious