Bibel

  2012-05-29 / 23:18:06 / R A N D O M D A Y /

Jag har funderat på detta länge den tid jag varit i Paris. Hemlösa, uteliggare och tiggare finns överallt, med en kopp i handen och smutsiga kläder ber dom om pengar. Jag går förbi dessa människor varje dag och mitt hjärta brister varje gång. Jag låtsas titta bort och går lite längre bort. Är jag hjärtlös?? Hjärtlös som inte ger pengar till dom?? En del av mig säger att jag borde ge, men en annan del av mig, den större del av mig säger dom faktiskt får skylla sig själva. Så länge dom inte är handikappade och har amputerat sina kroppsdelar har alla kapacitet att jobba om dom så bara försökte. Hur hamna dom i situationen? Spelat för mycket? Alkoholister eller kriminalitet? Det jag menar är att alla har en framtid eller tillräckligt mycket pengar för att slippa sitta på gatan och vid tunnelbanorna och tigga . Bara man försöker, och undvika situationer man vet har konsekvenser med pengar. Men är dom handikappade kan ni ge
/
Hehe filosofin Linda



Karin

jag håller med dig, mitt hjärta brister också varje gång jag går förbi utan att ge en peng. men du får också tänka om du ger en peng till en av dem så bör du ge till alla, och det finns sånna överallt i hela världen.

2012-05-31 @ 15:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious